[TOEC] SM4F i WPX CW

Göran SM4DHF sm4dhf at telia.com
Mon May 31 13:38:38 EDT 2004

Långhelg och förutsikter för bra väder betyder oftast att
jag och xyl drar iväg någonstans med husbilen och över pingst så blev det
Lugnets camping i Falun.
Test ville jag ju också köra, men det blev en av de segaste upplevelser jag varit med
om.
Jag har en sk. DK9SQ Spieth glasfibermast på 10m som går bra att surra fast mot
cykelstället baktill. Portabelradion är en FT897.
På fredagkvällen körde jag alla band från 17m till 80 med bra signaler på
en 2x20m dipol.
Bestämde mig för 15m single band och fick slita som sjutton. Jag bytte antenn på
söndagen till en loop-antenn och det gick lite bättre, men dx var omöjligt att få
med låg effekt på en trådstump!
Jag ropade också som sjutton på er .. SC3AG, men icke!!
Kollar jag i loggen så var jag igång ung 13 timmar, och 256 qso!!!
Efter det här kan allt bara gå lättare.  Hur är det dom säger ibland... vi hade i alla fall tur med vädret!
Kunde bl.a sitta utanför förtältet och se på våghalsar som sommartränade backhoppning på
plastunderlag!
Jag skulle väl egentligen varit SM4F/4 men ville inte trassla till signalen, när jag ändå höll mig inom distriktet.

Göran SM4F

CQ WPX SUMMARY SHEET
  Contest Dates : 29-May-04, 30-May-04
  Callsign Used : SM4F
  Operator : SM4DHF
  Category : SINGLE-OP 15 LOW
  Category-Overlay: TB-WIRES
  Team/Club : TOEC
  BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Prefixes

   15CW      256         256        289      178