[TOEC] NRAU SM5AJV

SM5AJV sm5ajv at chello.se
Sun Jan 9 13:40:22 EST 2005

CW-delen

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Mults

   80CW       59          59        118      39
   40CW        8           8         16       6

 Totals       67          67        134      45

    Final Score = 6030 points.

SSB-delen

   BAND   Raw QSOs   Valid QSOs   Points   Mults

   80SSB      35          35         70      26
   40SSB      14          14         28      11

 Totals       49          49         98      37

    Final Score = 3626 points.

I år iddes jag inte åka till landet enbart för att
köra NRAU-Baltic utan det fick bli "motionsklassen"
från stördimman i Vällingby. Antennen för 40 är under
all kritik och därför blev det inte speciellt många
QSO där. Men jag skall inte gnälla, heder åt SA0Q som
sprang ut på balkongen för att byta antenn från 80
till 40 bara för att jag ville göra ett snabbt bandbyte...
I år tyckte jag det var mindre aktivitet och möjligen
lite färre OH-stationer. Glädjande var att konditionerna
mot LA var bra jämfört med förra året. Jag tror testen
skulle tjäna på att flyttas fram någon timma. Folk
hinner vakna och konditionerna borde i snitt vara
bättre för alla inblandade.

Jag såg en blänkare på OZ-reflektorn om att OZ5WQ will
ha loggarna i Cabrilloformat. Men jag har inte hittat
några uppgifter i reglerna om hur formatet skall se ut.
Varning: TRLOG:s Cabrillo-fil saknar sänt serienummer
så den kan man inte använda rakt av.

73 de Ingemar, SM5AJV