[TOEC] CQWW CW 2005 - SM3W

SM3WMV Mikael sm3wmv at hotmail.com
Tue Nov 29 14:36:03 EST 2005

Blev inte en sådan seriös satsning som jag tänkt utan jag deltog istället i
pensionärsklassen. Jag vet inte riktigt vad som krävs för att jag ska ha
tillräckligt med gnista för att köra 48 timmar. Får ta och prova köra från
en stor station där jag kan kan köra jänkare bättre än hemifrån, dessutom
ett ställe där det inte finns en TV som visar NHL-hockey som distraherar :-)

Jag otroligt förvånad att jag körde 19.6% NA vilket är ett rekord hemifrån
och lyckades att köra dem även på 15m via skew path. Hade det varit normala
konds hade jag kunnat glömma att köra en enda jänkare på 15m. 80 och 160 var
helt fantastiska i helgen. Körde VY2ZM med min skruttiga inv vee som sitter
med toppen endast 12m upp och slopar nerför bergskanterna och 100W.

Mest tid spenderade jag vid sunrise och sunset och lyckades skrapa ihop 10
nya DXCC vilket var riktigt skoj. Totalt blev det drygt 19 timmar aktivt i
testen och resultatet är väl okej med tanke på att som sagt mesta tiden
spenderades ganska sent. Jag hade lätt kunnat köra betydligt mycket mer
mults men jag brydde mig aldrig om att jaga de enkla utan försökte mest köra
de rara.

http://sm3w.magicbug.co.uk/sm3w/index.php

//Micke (SM3WMV // SM3W)

                    CQ Worldwide DX Contest, CW

Call: SM3W
Operator(s): SM3WMV
Station: SM3WMV

Class: SOAB(A) HP
QTH: Bäck
Operating Time (hrs): 19
Radios: SO2R

  160:   71     4       29
   80:  316    14       60
   40:  154    14       57
   20:  503    25       60
   15:   85    18       44
   10:    3     3        3
Total: 1132    78      253  Total Score = 610,033

Club: Worldwide Young Contesters

Comments:

//Mike (SM3WMV // SM3W)