[TOEC] WPX CW

Peter Sundberg sm2cew at telia.com
Mon May 26 10:37:14 EDT 2008

Enkelt uttryck.. fantastiskt snyggt jobbat Håkan!

Du hördes fint här uppe när vi körde på 20m, och genom att det var konstant
sporadiskt E så var högbanden fulla av stationer, så det var läge för många
QSO.

Lite förvånande med tanke på hur solen sett ut en längre tid nu. Intressant
iakktagelse, eftersom jag bestämde mig för att inte köra testen nu när
kondsen varit så dåliga.. borde tagit ett annat beslut..

Nu blev det bara ett par hundra QSO istället eftersom jag hade annat
planerat, men det var kul att höra 15m och 10m fulla av liv.

73 de Peter SM2CEW
www.sm2cew.com

At 11:49 2008-05-26 , Håkan Olsson wrote:
> [...]
>   15:  190
>   10:   70
>------------
>Total: 1034  Prefixes = 453
>Total Score = 788,673
>
>Rig: Elecraft K2 at 5 watts
>Ant: Butternut HF6V vertical
>     End-Fed Half-Wave Dipole for the 80 meter band
>     Both antennas 23 meters over ground
>Web: http://hem.bredband.net/b101180/
>
>Yes!!!
>Första gången någonsin jag gjort 1000 qso i en test!
>Hör jag månde massornas jubel?!
>
>WPX är en kul test för en qrp:are. Inte så mycket pileups jämfört med till
exempel CQ WW. De som finns kan man för det mesta komma igenom bara genom
att avvakta en stund och sedan komma tillbaka. Massor att köra med andra ord!

>Nu blev det inte lika högt poängtal som  antalet qso:n kanske skulle
antyda. När loggcheckingen är klar kommer det nog att visa sig att jag hade
högre poängsumma 2006. Jag jagade emellertid inte multisar så mycket
eftersom jag just ville spränga 1000-vallen... :-)