[TOEC] WPX CW

Håkan Olsson sm6eqo at bredband.net
Mon May 26 11:10:05 EDT 2008

Tackar, tackar... :-[

Jo, det var nog lite extraordinära konditioner. 10 och 15 meter var
vidöppet och 20 meter verkade vara öppet hela natten. Det kändes
onekligen lite ovant. Om man hade varit beredd på det så kanske man hade
kunnat köra lite mera "running" och kunnat plocka ett hundratal qso:n
till! Dock tycker jag inte att det var de där riktiga
dunderkonditionerna som gör att man kan köra även riktigt långväga
kontakter. Men, inom Europa var det som sagt full fart både till när och
fjärran!

80 meter var en liten besvikelse här nere hos mig. Brusigt av bara den.
Hoppas det var tillfälligt och inte någon av grannarna som har köpt en
ny fin platt-tv inför stundande EM....

/Håkan