[TOEC] IARU-Region-1-Fieldday

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Thu May 29 03:44:02 EDT 2008

Nja... finns nog inga större restriktioner för ryska medborgare att köra
portabelt, men mer gällande amatörradiolicenser för icke-ryssar som sådant.
Den eviga följetongen som pågått sedan jag flyttade hit, ser inte ut att ha
en ljusning i sikte den närmaste tiden, men vem vet... kanske det blir
lättnader framigenom. Innan dess blir det att sitta på RK3AWL och köra
contest. Inte så tråkigt det heller förvisso, men ibland suger det ju i
radiotarmen hemma oxo...

Satsning eller inte, men portabelkörning är en himla trevlig del av vår
hobby, inte minst i contestsammanhang.

73 de LRR