[TOEC] SJ2W uppdatering

Jan Erik Holm sm2ekm at telia.com
Fri Aug 21 22:05:29 PDT 2009

Ja snart är det ingen idé man visar sig på banden, man blir
totalt överkörd och manglad, nåja det får man ta.

Inget nytt på SM2EKM fronten egentligen. Med hjälp av SM3SGP
gjordes lite antennreparationer i sommar men tyvärr inga
nytillskott, jobbar numera uppe i Kiruna så man hinner inte
med särskillt mycket radio när man är hemma.

Kommer dock att aktivera stationen till SAC, det blir nog
första gången på över 10 år tror jag.
SSB delen kommer SM6LRR att köra SOAB men CW delen är inte
riktigt spikad ännu om det blir single op av mig själv eller
multi op med CEW/EKM.
Har i princip inte kört contest på 4-5 år så det ska bli kul.

73 Janne SM2EKM