[TOEC] SJ2W uppdatering

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Sun Aug 23 09:43:47 PDT 2009

Ja, ska bli hemskt kul att köra från Din station i SSB-delel och Din/Er
planerade aktivitet i CW-delen kommer betyda många viktiga extrapoäng. Det
som vi kan vinna landskampen med är givetvis att många bra stationer som EKM
ställer upp för första gången på många år. Hörde liknande tongångar från
flera anda Contest Oldtimers som börjat kröka ut kroknade bommar och sätta
upp nytt aluminium i luften...

Verkligen skoj med SJ2W satsning som jag tror blir en morot för många andra
klubbar, både i MS och MM kategorin. Det behövs att det finns flera MM
stationer igång som tex SK2KW och SL2ZZU på 80-talet. Nu har vi helt
plötsligt SK3W, SJ2W, SK6AW, SKOUX och faktiskt flera till som kan hjälpa
till i kampen om både SAC pokalen och andra åtråvärda placeringar i andra
internationella tester!

Årets SAC kommer för mig bli väldigt speciell. Första deltagandet från
svensk mark sedan 1986 då jag körde med CVT som SK6RR.

73 de LRR