[TOEC] CQ 160M CW 2011

Mikael Larsmark mike at sm3wmv.com
Wed Feb 2 12:43:27 PST 2011

Hejsan

Jag hoppas att SSA lägger energi nu på att försöka utöka vårt bandområde
på 160m. Vi tappade iaf 3st multiplar denna gång pga detta. WP3C, V31
och HB0 var inte nedanför 1850. Eller V31 var det en stund, men då hade
vi inte några konds ditåt. Man blir speciellt drabbad på SSB då det är
betydligt fler som ligger ovanför 1850 än på CW.

Skoj med åter en rejäl kamp mellan SK7DX, SK3W och SJ2W. Denna gång är
det väldigt tätt mellan alla tre stationer vilket är riktigt skoj.
Hyffsade resultat trots lite sämre konditioner.

Micke, SM2WMV (SJ2W)