[TOEC] Regler för IARU Radiosport Contest

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Mon Jul 4 02:41:46 PDT 2011

Jo, det är så jag resonerar också.

ARRL har fått litet kritik för sina komplicerade och ibland litet
otidsenliga regelskrivningar, men det är väl så i stora länder att det tar
litet att få byråkratin att ändra sig.

Vi får väl köra som vanligt och anta att det dömer som vanligt också... sist
det var fråga om att döma från ARRL bestämde man ju sig för att stryka
HQ-klassen :)  Nu är den ju tillbaka tack vara ett antal föreningar i Europa
som åtagit sig att administrera HQ-tävlingen.

73 och vi hörs i IARU kanske. Tror jag ska köra litet QRP även kommande
helg. Det är skoj att köra QRP med en riktig rig i ställer för att dra ner
en 100 eller 200 Watts rig. Däremot ska jag fixa så att jag kan lyssna med
FT 1000 D. Den är betydligt bättre som mottagare speciellt på lågbanden och
med starka signaler (i jämförelse med lillebror FT 817).

73 de LRR