[TOEC] EUHF Champ SE5E(SM5AJV) Mixed LP

SM5AJV sm5ajv at qrq.se
Sun Aug 2 06:17:02 EDT 2015

EUHFC var riktigt kul. En enorm aktivitet, med massor av duktiga
operatörer.

Jag startade på 20 meter och där gick det undan. Första timmen slutade i
144 loggade QSO. Tyvärr blev jag lite "förblindad" av raten och
multiplierjakten på de högre banden blev lidande.

Det var som vanligt roligt och inspirerande att följa med i
resultattabellen på cqcontest.net och i början blev jag jagad av Lars SE5E
(SM4DQE) som i slutändan gjorde ett superresultat med tanke på enkla
trådantenner. Grattis Lars! Imponerande!

Nu har man en vecka på sig att ladda om inför Worked All Europe, testen som
innehåller det spännande momentet med att ta emot QTC från DX-sidan.

73
Ingemar SM5AJV

                    European HF Championship

Call: SE5E
Operator(s): SM5AJV
Station: SM5AJV

Class: Mixed LP
QTH: JO89LW
Operating Time (hrs): 12
Radios: SO2R

  160:   109     3     45
   80:   278    14     59
   40:   353    34     59
   20:   253    53     60
   15:    24     3     22
   10:     0     0      0
---------------------------
Total:  1017   107    245  Total Score = 275,135

Club:

Comments:

Despite the bad propagation on 10 and 15 meters, this was very fun! High
activity and lots of skilled operators filled the bands. I tried inband
mult-hunting (only Rx) with my Skimmer antenna, worked OK, but it would be
good
to move the Rx-antenna away even further to avoid interference and receiver
overload.

Station:
R1: K3
R2: FT1000MP (only RX)

Antennas:
     160 : Low inv-L antenna
      80 : dipole @ 20 m
      40 : EF240S @ 22 m
20/15/10 : C3 @ 20m

Now, time to reload for the WAE CW contest next weekend, hopefully from
SK3W.

Posted using 3830 Score Submittal Forms at: http://www.3830scores.com/