[TOEC] EUHF Champ SE5E(SM5AJV) Mixed LP

Mats Strandberg sm6lrr at gmail.com
Sun Aug 2 16:02:17 EDT 2015

Riktigt skoj test!

Hade tänkt att köra SOAB Low Power Mixed, men konditionerna på de högre
banden var så miserabla att slutsteget sattes igång. Dock blev det 5 timmar
Low Power under TV-tid, vilket givetvis visade i rateminskning. De sista
tre timmarna blev det High Power igen och QSO samt multisar droppade in med
bättre fart.

836 QSO och 186 multisar

Grattis till SE5E och andra som med Low Power lyckades bräcka undertecknad!

73 de Mats

Contest : European HF Championship
Callsign : RM2D
Mode : MIXED
Category : Single Operator (SO)
Overlay : ---
Band(s) : All bands (AB)
Class : High Power (HP)
Zone/State/... : 80
Locator : KO85FJ
Operating time : 10h24

BAND SSB CW YRS POINTS AVG
------------------------------------
160 0 0 0 0 0.00
80 33 265 60 298 1.00
40 16 213 57 229 1.00
20 96 206 62 302 1.00
15 0 7 7 7 1.00
10 0 0 0 0 0.00
TOTAL 145 691 186 836 1.00
TOTAL SCORE : 155 496

Dupes are not included in QSO counts neither avg calculations

Operators : SM6LRR
Soapbox : TS 590S, Expert 1.3 K-FA, Hexbeam för 10, 15 och 20 meter @ 6
meters höjd, vertikaler för 80 och 40 meter. 1 kW under 6 timmar och 100W
under 5 timmar (mestadels 40 och 80 meter

73 de RM2D, Mats