[CCF] Kalakukko CW - OH4A(OH6EI) + kommentit

jukka.klemola@nokia.com jukka.klemola@nokia.com
Wed, 26 Apr 2000 09:49:36 +0300

Hyvää päivää,

Kirjoitan tämän todistajanlausuntona.

On se kumma kun miehen sanaan ei luoteta.

Menin Tomin workkimishuoneeseen 0901Z maanantaina, heti kisan
jälkeen.
Tomi lainasi meidän kerhomme kutsua yllätysoperaatioonsa
ja halusin itsekin nähdä miten se Nurmon-Vantaan akselin
mies oikein ne skoorensa tekee.

2 radiota.. vanaha TS930 ja 6OS:lta lainattu vanaha Yaesu.
2 antennia; 40+80m ristidipolit; RG58 kaapelia toisessa ja
toisessa RG8. Ei mitään laatikoita eikä muita pulllistuksia
syöttöpisteen ja antenniliittimen välissä.

Ei mitään luuppeja eikä yageja.

Antenniliitin oli kytketty Tomin omaan relepurkkiin, jolla vaihtoi
mikin/antennin/kuulokkeet radioiden välillä.

Siihen purkkiin meni pieni 12 voltin / noin 1 (yhden)ampeerin piuha
releitä varten; ei muuta.
Purkkikin oli sen verran pieni ettei sinne mahtuisi edes
mikään hehkumuuntaja.

Se tehokeskustelusta.

Nauhuri pyöri edelleen.. jos joku haluaa haastaa Tomin
jatkossa jostakin workkimiseen liittyvästä, veikkaan että
kummankin rigin audiot kisan ajalta ovat tallessa; voi olla
hankala väittää nauhaa vastaan.

Koettakaa ottaa oppia sen sijaan että käytätte energiaa
moiseen pottuiluun.

Onneksi olkoon, Tomi.

73,
jukka (OH0V / OH4A -kerhon- Zero Radio Club Ry.:n puheenjohtaja)