[CCF] OH-test HANDBOOK

ilkka.korpela@helsinki.fi ilkka.korpela@helsinki.fi
Fri, 13 Oct 2000 07:57:48 +0300 (EET DST)

Quoting Tomi Ylinen OH6EI <tomi.ylinen@pp.inet.fi>:

Laitoin tuonne väliin lisäyksiä / ehdotuksia (3 kpl)
t: Ilkka

* jos tämä tulee CCF:n sivuille niin sinne voisi
  laittaa OH_kisat.html sivun, johon kerättäisiin
  ohjeita oH3UUtest, fintest, PC:n liittämisestä
  radioon (teknisiä ohjeita) yms. pientä, joka
  olisi sieltä saatavilla.

* tälläisiä teknisiä artikkeleija (ja/tai linkkejä
  niihin) voisi muutenkin (jos www-managerilta vielä
  irtoaa) laittaa jollekin ccf_teknisia_vinkkeja -
  sivulle.
  + rigimodiksia, PC-radio kytkentöjä, antenni-piirrus-
    tuksia yms.
  Luulen, että nyt porukka pähkäilee samoja FAQ-juttuja
  eri suunnilla ihan suotta.

> [...]
> tavalla
> oma tunnus esiintyy aikanaan tuloslistoilla ja voi saada palkintoja.
>
> Perinteisen formaatin OH-kisa kestää kaksi tuntia ja tapahtuu 80:n ja
> 40:n
> alueilla. Kilpailu muodostuu 2 periodista ja kaikki asemat saa workkia
> uudelleen periodin vaihduttua. Yleensä aloitetaan 80:llä ja suunnilleen
> puolen tunnin jälkeen siirrytään 40:lle. Periodin vaihduttua jatketaan
> puolisen tuntia 40:llä kunnes siirrytään loppuajaksi  80:lle. Bandin saa
> kyllä valita vapaasti muttä käytännössä toinen alue hiljenee silloin kun

WZ  "Kilpailu muodostuu kahdesta tunnin *jaksosta*, ja kaikki ..."
    "Kusoja saa mennä pitämään "tyhjällekin" bandille, jos
     joku on jä'änyt workkimatta

> [...]
> tuleva
> uusi asema voi nyt vastata.
> Jos tunnus, sanoma tai sen osa on epävarma, kannattaa pyytää toistoa
> esim.
> ”mikä sana?” (AGN) kunnes kaikki on kunnossa.
>
> Esimerkin mukainen kilpailusanoma on käytössä useimmissa OH-kisoissa.
> Sen
> muodostaa RST, yhteyden juokseva numero kolminumeroisena lukuna sekä
> 5-kirjaiminen ryhmä. Ensimmäiseen yhteyteen keksitään ryhmä itse ja
> myöhemmissä kusoissa lähetetään edellisessä yhteydessä vastaanotettu

WZ  "Sanat ovat usein hauskoja: joulukisassa on PUKKIa, Kalakukossa MÄMMIä
   ... ja niitä selitellessä saa usein naureskella: Juu se sana on
   SONTA, joku kai OH8:sta laittanut tälläisen!"

> [...]
>
> Radiokilpailussa on säpinää ja toimintaa ja välillä häiriöistäkin kun
> yritetään sopia ahtaalle bandille. Kontestereiden maine taitaa olla
1> huono
> mutta ei OH-kisoissa oikeasti niin kamalaa ole. Joskus tietysti joku
> saattaa tulla liian lähelle mutta harvemmin tahallaan toista häiritään.
> Ollaan kuitenkin kaikki tuttuja ja kavereita pienessä porukassa.
> Kuunnelkaapa liikennettä vähän tarkemmin joskus, varsinkin te jotka ette
> pidä kilpailuista. Kusonpito on enemmän tai vähemmän nopeaa ja tehokasta
> mutta silti leppoisaa ja herrasmiesmäistä.

WZ  "Ja jälkipeli on hauskaa"