[CCF] omantunnon kysymys

Lehto Raimo ELISA raimo.lehto@elisa.fi
18 Oct 2000 08:20:00 +0200

Kyllä siinä ei vastapuolen arvaus auta vaikka mitä lokiin keksisi. Pisteet
menee kuson saadusta sanomasta.
Saattaa olla että samalla jaksolla on ollut toinen asema jota sinä et kuullut
mutta jolle vastapuoli kuittasi. Näin ainakin tapauksessa 2 saattaisi olla.
Nykykeleillä olen huomannut samantapaisia tilanteita 80:llä. Kaksi miestä
huutaa samalla jaksolla CQ:ta eikä kumpikaan kuule toisiaan, hi. Välillä on
ollut jopa tuplarinkuloitakin samalla jaksolla. Jätä vaan saatu sanomakenttä
tyhjäksi. Silloinhan annetaan edellinen vastaanotettu sanoma.

73 de Rami/ OH2BCI (OH9W kisassa)

Jarno Savonen  (17.10.2000  16:00):
> [...]
>otteeseen, mutta sitä en koskaan saanut. Liekkö vastapelurilla vermeet
>levisi tai unohdus kävi vieraisilla.
>Jäi siis kesken = En merkannut lokiin.
>
>---
>
>Molemmat tapaukset tulivat samasta piirinumerosta ja se aiheutti minulle
>yhden kerroinmenetyksen 80m:llä toisella jaksolla.
>
>Siispä kysynkin, kuinka muu kansa on toiminut moisissa tilanteissa....
>keksinyt sanoman itse, jättänyt tyhjäksi. Itse en kehdannut tuollaisia
>QSO:ja lokiin heittää mistä ei edes 599 - raporttia saanut selville.
>Tuijotanko sääntöjä hikinauha liian tiukalla vai kuinka?

Raimo Lehto
Laskentapäällikkö
Elisa Communications Oyj
Teletilat