[CCF] omantunnon kysymys

Jarno Savonen Jarno Savonen" <oh6nj@nic.fi
Tue, 17 Oct 2000 17:00:32 +0300

Tervehdys!

Tuli tuossa Viitosten Syysottelussa CW:llä vastaan pari mielenkiintoista
tilannetta heikkojen kelien vuoksi ja vastapuolen huolimattomuuden.

1. tapaus

Kutsuskelin CQ:ta ja sain vastauksen joten lämäsin menemään sanoman....
koetin pinnistää varmaankin 5 minuuttia mutta en saanut sanomasta
käytännössä mitään selville. Jäi kesken =  En merkannut lokiin.

2. tapaus

Kutsuskelin CQ:ta ja taas lähettelin sanoman, mutta vastaukseksi sain vain
TU. Siinä vähän aikaa hölmistyneenä odottelin sanomaa ja pyysinkin pariin
otteeseen, mutta sitä en koskaan saanut. Liekkö vastapelurilla vermeet
levisi tai unohdus kävi vieraisilla.
Jäi siis kesken = En merkannut lokiin.

---

Molemmat tapaukset tulivat samasta piirinumerosta ja se aiheutti minulle
yhden kerroinmenetyksen 80m:llä toisella jaksolla.

Siispä kysynkin, kuinka muu kansa on toiminut moisissa tilanteissa....
keksinyt sanoman itse, jättänyt tyhjäksi. Itse en kehdannut tuollaisia
QSO:ja lokiin heittää mistä ei edes 599 - raporttia saanut selville.
Tuijotanko sääntöjä hikinauha liian tiukalla vai kuinka?

Vastauksia odotellen

73 de Jarno, OH6NJ

--
FAQ on WWW:               http://www.contesting.com/ccffaq.html