[CCF] RE: Radiaalilankaa?

harri.mantila@nokia.com harri.mantila@nokia.com
Fri, 3 Aug 2001 12:53:16 +0300

Moi!

Joo, se minun meili ei tarkoittanut killua!!!
------------
Kirjoitin:

Itse olen käytänyt kilometrikaupalla puhelinyhtiöiden entistä avolinjoissa
käytettyä kuparilankaa. Lanka on todella kovaa seosta.

Etuja:
-Ei veny (suunniteltu pitkiin puhelinlinjoihin)
-Helppo tinata (kuparipinta vain puhdistettava juotoskohdasta)
-Juotoskohta kestää (ei katkee niin kuin monet muut kuparijohdot)
-Halpaa (saa romukaupoista tai paikalliselta puhelinyhtiöltä edullisesti)

Siitä vaan tinailemaan!!!
-------------
Avolinja tarkoittaa linjaa, jossa johtimet ovat erillään toisistaan
posliinieristimiin sidottuina.

Avolinjan ero killuun:
-paljon paksumpaa
-kokonaan kovaa kupariseosta (killu on kuparia vaan pinnasta)
-ei päällystettä
-ei ruostu niinkuin killu

73,
Harry OH6YF