[CCF] kotimaan kisoista

Jarno Savonen Jarno Savonen" <oh6nj@nic.fi
Sat, 29 Dec 2001 18:14:45 +0200

> Ikuisuuskysymyksiä :)

Jep, joskus ennenkin olen näitä mutissut ja kädenvääntö ei pääty koskaan.

> Joo. Kannattaa lukea uudestaan PileUP!:n 1/2001 Kotirintama-palsta. Siellä
on kiteytettynä 15 vuoden selitykset :)

Osaan sen ulkoa....

> Odota Jarno pari vuotta niin Sodankylä on ihan ykkös-QTH. Jukka, OH2MA:han
kävi joskus aikoinaan yseissä hyvällä menestyksellä.
> "Vanhempi" polvi muistaa myös kuinka OH8PF pyyhki muilla pöytää
80-luvulla.

Minun siis pitää odottaa pari vuotta, jotta Sodankylä on kova juttu. Hyvä
niin, jutun perimmäinen kysymys  oli siinä,
että ollaanko samalla viivalla jos workitaan Sodankylässä OH9XXX:nä tai
Toivakassa OH9YYY:nä. (nykysysteemi) Eli jos olisin
itse Toivakassa, en tietenkään myöntäisi Sodankylässä olleelle kaverille,
että QTH:sta olisi etua jos tuurin sattuessa onnistuisin
hänet päihittämään (kaveri keskellä aurorapilveä).

Nostan hattua kuitenkin Tonille (OH0B) syystä, sillä kaveri jaksoi sitkeästi
käydä kauempana workkimassa. Sama pätee aiempiin
vuosiin ja näihin "matkalaukkuworkkijoihin". Nykyään tätä ei tosin tarvitse
tehdä.... vai olenko väärässä väittäessäni, että eipä
taida olla järkeä lähteä todellisuudessa workkimaan Inarin korkeuksille.
Matkalaukkuworkkiminen on mielestäni eettisesti
oikeampaa kuin "virtuaaliretki". Sori vaan.

Aktiviteetista en tiedä, pärjätäkin voi täältäkin, en sitä kielläkään, mutta
nykysysteemillä olisi parempi jos kertoimia ei piirinumeron mukaan olisi
lainkaan. Mielestäni Sepon esittämä kunta-maakunta-systeemi olisi parempi.
Tämä lopettaisi kutsumerkeillä kikkailun. Se nyt vaan sattuu olemaan minun
henkilökohtainen
mielipiteeni. Mielestäni olisi hyvä jos kutsumerkki ei antaisi minkäänlaista
etua, vaan kaikki olisivat samalla viivalla heti lähtiessä (vrt. WRTC).
Ja mitä selityksiin tulee, niin mielestäni WRTC-kisassa oli hyvät säännöt,
vaikka itselleni tulikin turpaan. En ala selittelemään asiaa muulla tavoin
kuin sillä
että se "liha" joka oli kuulokkeiden välissä oli jollain tapaa BSE:n
saastuttamaa.

WRTC-kisassa eniten mielenkiintoa varmaankin keräsivät OJ-tunnukset, jota ei
varmaan kukaan kiellä, sekä hyvä organisointi.
Mieltäni lämmitti myös molempien osien järjestäminen samana päivänä. Miksei
tämä sama systeemi voisi olla myös perinteisissä
kisoissa? Matkalaukkumiehetkin saattaisivat olla hyvillään moisesta
järjestelystä. Myöskin kisan järjestäminen
aamupäivästä ei häiritsisi juhlapyhien tuota toista rakasta harrastetta -
syömistä.

73 de Jarno, OH6NJ

--
CCF on WWW:               http://www.qsl.net/ccf/