[CCF] Sainio Multi/Multi

Juha Rantanen oh6xx@sral.fi
Sat, 13 Apr 2002 11:14:45 +0300

Moro

> Koska todella Multi/Multi säännöt jäivät uusissa säännöissä loppuun asti
> miettimättä, kannatan että, Multi/Multi tulos voidaan Sainiossa  laskea
> yhdeksi asemaksi kolmesta kerholuokassa.

Tämä on mielestäni hyvä kompromissiratkaisu tähän tilanteeseen, riippuu
ainoastaan järjestäjästä suostuuko se tekemään kyseisen ratkaisun.

> Ei nykysäännöillä juurikaan ole etua Multi / Multi operoinnista.

Totta, etu mitä olemme saaneet niin se on luokkaa 10-15 qsoa ja vaikeissakin
keleissä kaikki workittavissa olevat kertoimet. Suurin osa singleop asemista
ajaa kaikki samat kertoimet, joten etu on kovin marginaalinen.

> Mielestäni on rikasta, että meillä on Multi / Multi  osanottoa ja
korjataan
> säännöt ennen syysottelua.

Miten olisi että kokeilisimme syysottelussa sellaista että jokaisella
jaksolla saa ajaa molemmilla bandeilla kaikki asemat, eli max 8 qsoa
(4/bandi). Eikös siinä pysyisi vanha fintestkin mukana jota aika moni
käyttää. Lisäksi workittavaa olisi single band ja M/M asemillakin koko ajan
molemmilla bandeilla.

Muuten, minkä takia sääntövaliokunta (vai onko allaolevat ainoastaan Riston
tavoitteita) oli ottanut yhdeksi tavoitteekseen kahden linen käytön
minimoinnin? Eikös maailmalla olla menossa siihen suuntaan että pitää olla
"jakomielitautinen" (SO2R) jotta voi pärjätä. Mielestäni OH-kisat ovat hyvä
harjoituskenttä siihen koska kilpailut ovat nopeatempoisia ja yksikin QSO
voi erottaa ensimmäisen ja toisen.

Ote Riston mailista 5.4.2002
> Tässä luettelomaisesti tavotteitani
> -  Kahden radion käytön hyöty pois.
> -  Bandisiirrrot tarpeettomaksi

Yllä olevat ovat semmoisia jotaka eivät ainakaan minulle mene jakeluun,
mutta listataan nyt samaisesta mailista muistin virkistykseksi ne jotka ovat
olleet hyviä uudistuksia ja onnistuivat hyvin Kalakukossa:

> -  Hyvitysetu pois ostokutsuilta.
> -  Tasapuolistaa voittomahdollisuuksia myös Suomen salomailla.
> -  Hyvitys- / qsopisteen suhde mielekäs.
> -  Lähettämättömien lokien pistevaikutus oikeammaksi.
> -  Tehdä säännöt mahdollisimman kiinteiksi, jotta  lokiohjelmat pysyisivät
> muutosten perässä.

Ilmeisesti siihen lokintarkaustusohjelman tekemiseen auttaisi jos kaikilta
tulisi samamuotoisen loki. No, miten olisi Cabrillo? Risto voisi varmaan
tehdä omaan ohjelmaansa Cabrillo tuen ja joku muu softanikkari voisi tehdä
pienen softan pätkän joka muuttaa Fintestistä saatavan ascii tiedoston
Cabrillo muotoon.

Juha OH6XX