[CCF] uuTestin jaksot

risto.lund@yle.fi risto.lund@yle.fi
Fri, 27 Dec 2002 12:49:46 +0200

Moro

Olen saanut  palautetta, että uuTest ohjelman jaksonvaihto on mennyt
ensikäyttäjältä väärin.
On selvä että ohjelman help on vajaa, mutta jokunen on myöntänyt, että jos
olisi lukenut helpin, niin mokaa ei olisi tullut.

Yritän keskittyä korjaamaan ohjelmaa siten, että ei vastaavia sekaannuksia
vastaisuudessa olisi.

Vielä kerran pähkinänkuoressa kuinka Jakso toimii uuTest ohjelmassa

Jos olet

80:llä ja on kisan eka tunti, niin Jakso = 1
40:llä ja on kisan eka tunti, niin Jakso = 2
40:llä ja on kisan toinen tunti, niin Jakso = 3
80:llä ja on kisan toinen tunti, niin Jakso = 4

Toinen hankaluus on jälkilokissa, kun ei saada jaksoa tai bandia
vaihtumaan.
Tässäkin help auttaa. Siellä osassa Ohjausnäppäimet sanotaan, että kursorin
pitää olla Sanomaikkunassa, kun annetaan ohjauskomentoja.
Olen kuitenkin muuttanut kotisivullani http://koti.welho.com/rlund olevaa
versiota 02.34 niin, että nämä vaihdot onnistuvat, vaikka kursori olisi
kelloikkunassa.

Tässä uudessa versiossa on myös korjattu se, että omaa "piiriä" ei lasketa
kertoimeksi.

Tarkastusohjelma ei välitä sinun itse laskemistasi pisteistä, tai
kertoimista, joten yllämainittu kerroinmoka ei vaikuta tulokseesi.

Lähettäkää nyt lokinne rohkeasti, pyrimme selvittämään ne, vaikka hieman
sekavatkin.

JA ENNEN KAIKKEA KERTOKAA KAIKISTA VAIKEUKSISTA, MITÄ TEILLÄ ON OLLUT
OHJELMAN KANSSA.
SE ON AINOA KEINO KEHITTÄÄ JA KORJATA OHJELMAA.

OH3UU, Risto