[CCF] NAC 10m kisansääntöjentulkinta ehdotus

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Wed Dec 31 10:52:50 EST 2003

Tässä OH1WZ

Kommentteja OH3BU:n viestistä

OH3BU:
"Olen muuten sitä mieltä, että kaikista pakettiradioon liittyvistä
keinotekoisesti keksityistä ongelmista päästään ylivoimaisesti parhaiten
eroon sallimalla kaikissa kisoissa myös HF:llä kaikki mahdollinen
pakettiverkon käyttö"

OH1WZ:
Kaikki mahdolinen käyttö. Hienoa. Workkimatta jääneen kertoimen
voisi siis tämän logiikan mukaan hoitaa paketti(ip)verkossa. "Hei
Bill at KP1XXX.COM, kuulin sut 160 m:llä, paa mut lokiin 05:54 GMT, niin
saadaan kertoimet puolin jos toisin".

OH3BU:
 "Nimittäin kun itsespottauksia sataa systeemiin 200-300 kpl/minuutti, "
OH1WZ:
Tässä 3BU:lla on ideaa. Vielä parempi? ehdotus: Otetaan lista kisaan
osallistuvista DX-asemista, vaikka juuri se TO4WW yms. Arvotaan niille
joukko taajuuksia ja aikoja, joilla ne esiintyy. Pannaan parikymmentä PC:tä
eri puolille maailmaa antamaan eri ip-osoitteella (jota kierrätetään) ja
@KUTSUlla (jota vaihdetaan) antamaan näitä feikki-vinkkejä. Siihen loppuu
clusterin käyttö, ilman että sitä 'ajetaan tukkoon'. Otetaan konsultti
jostatin SPAMmi-firmasta. Kerrankin olen OH3BUn kanssa samaa mieltä
aihepiiristä "klusteri ja kontestit".

Loppuvuotta, OH1WZ Borvoo

Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela