[CCF] Hiljaisesti varatut taajuudet

Jarno Savonen jarno.savonen at kolumbus.fi
Fri May 16 12:28:31 EDT 2003

Olen henkilökohtaisesti käyttänyt menetelmää, jossa kysyn onko taajuus
vapaa. Sama juttu CW:llä ja fonella. Tämä menetelmä ei vaadi sekundaattoria
ja jakson "varaus" päättyy mielestäni siihen, kun vastausta ei järkevässä
ajassa kuulu. Sen jälkeen päätöksestä ei voi valittaa :)

Monesti on käynyt jopa niin, että vaikka en olekaan "hiljaisesti varannut"
jaksoa, vaan huutanut kurkku käheänä CQ:ta, niin silti löytyy niitä jotka
painavat päälle kylmän viileästi....kysymättä mitään tai kuulostelematta
edes mikrosekunnin vertaa, tai sitten täällä meillä on liian pieni signaali
joka hukkuu kohinaan?

Pelataanpa K.S.Sainio siis Fair-Play-tyyliin?

73 de Jarno, OH6NJ