[CCF] kommentteja, keskusteluun sac

Klimoff Timo Timo.Klimoff at te-keskus.fi
Wed May 19 03:26:58 EDT 2004

> Jos se Scandien mielestä on kilpaílu niin siitä vaan.
>
> -2 Jos mietin asiaa henkilökohtaisesti (muuhun en pysty)niin en tunne
> kovinkaan motivoivaksi osallistua SAC-kisaan täydellä kahden radion
> arsenaalilla, vain painaakseni CQ:ta silmät soikeena, ja odottaen että
> joku teutoonipoloinen vastaa klo 2300 UTC 40M tai 80M
> bandilla. Toisella
> radiolla ei ole mitään käyttöä, ei ole kertoimia, ei ole
> plokattavia CQ:n
> huutajia, muita kuin ne pakolliset OH:t ja jokunen SM..Toki voin vetää
> [...]

Juhan näkökulma ei toki ole uusi ja SAC on juurikin näin jonkun huippukontesterin näkökulmasta, mutta ei pidä yleistää. Toki tarkoituksella Juha oli tehnyt kärjistetyn nihilistisen näkökulman asiaan.

MUTTA SAC ei ole eikä toivottavasti tulekaan miksikään CQWW:ksi (tai edes Russian DX Contestiksi) vaan pysyy kisana, jossa suomalaisella pikkupyssylläkin voi olla hauskaa. Eli pikkupyssyjen houkutteliminen enempi kisaan -> sitä kautta ulkomaalaisen kiinnostuksen lisääminen -> aktiviteetin lisääminen -> huippukontesterillakin kivempaa + tähän osana tausta-asioiden kuten lokintarkastuksen ja palkintojen saaminen kuntoon = hyvä meille sopiva paketti. Säännöt sinänsä eivät omasta mielestäni vaadi kuin ehkä pikkuviilauksia.

Eli olen SAC:ssa enempi 3BU:n linjoilla.

Ja kyllä: minulla on ollut SAC:ssa tosi kivaa! (jälkikäteen ei ole aina ollut kivaa, mutta samat sanat sopivat CQWW kisaankin)

73 Timo OH1NOA
PS: enpä ole montaa suomalaista huippuasemaa kuullut Russian DX Contestissakaan