[CCF] 2003 cqww cw tulokset?

Klimoff Timo Timo.Klimoff at te-keskus.fi
Tue Nov 23 02:42:27 EST 2004

> 2003 UBN/NIL Reports
>
> Tuollaisen otsikon alta pääsisi salasanalla jonnekin, mutta eipä se
> taida varsinainen loki ollakkaan. Väistin muurin.

Niin, tuolta pääsee katsomaan salasanalla kuinka paljon tuli "pilveä kopitettua" lokiin kisassa. Itse olen sitä mieltä, että CQWW-kilpailussa tarkastuksen jälkeen UBN/NIL-listaukset ja myös lokit pitäisi olla kaikkien nähtävissä. Nyt CQWW Committee antaa vaikutelman, että sillä on asiassa jotain salattavaa. Ehkä he eivät halua esimerkiksi näyttää kuinka erään afrikkalaisen multi-multi -aseman lokissa on 160 metrillä hämmästyttävät sata kreikkalaista asemaa?

> On tämä hassua. QST
> päätti, että tuloksia ei julkaista enää lehdessä, vaan pelkästään
> netissä. CQ on päinvastaista mieltä :-) Periamerikaklaista pelleilyä.
> Tai sitten aasien ja norsujen sota.

QST siirsi tulokset nettiin, koska nyt lehteen mahtuu enemmän mainoksia :)
Muutenkin "kuistin" strategia näyttää olevan, että erilaisista vakiopalstoista on pikkuhiljaa luovuttu - ne ovat yleensä enää korkeintaan sivun mittaisia. Asiat on siirretty "oikeisiin artikkeleihin" tai lakattu julkaisemasta. Nettitulokset sinänsä ovat kätevät arkistoinnin kannalta mutta ei voi olla ajattelematta, siinä kisa ikäänkuin lakaistaan maton pois silmistä.

CQ-lehti on parantanut otettaan siinä mielessä, että vuosien 1999-2002 vanhat tulokset ovat netissä:
http://www.cq-amateur-radio.com/cqwwpastresults.html
mutta ei siis vielä 2003.
CQ-lehdellä ei kait taloudellisesti mene kovin hyvin, joten se yrittää pitää kiinni niistä tilaajistaan, jotka tilaavat lehden pelkästää CQWW, WPX ja 160 kisojen tuloksien vuoksi.

73, Timo OH1NOA