[CCF] olihan kuso roger - olihan?

jukka.klemola@nokia.com jukka.klemola at nokia.com
Mon Dec 5 02:26:36 EST 2005

Miten niin etiikkaongelmista?
D4B kertoi aivan selkeästi että kyse on kontestikomitean tai kontestikomitean hang-around jäsenten puuhista eikä halunnut katsoa lähempää.

> Olen aina miettinyt
>  miten pudotukset saadaan 1-2 % tasolle, ja vasta hiljan
>  saanut kuulla tekniikoista. Moni 'mainostaa' että
>  'hyviä jätkiä kun UBN:t pieniä' - siis pitää niitä
>  scorenpudotuslistoja arvossaan (tulkintani) -
>  oliko kyse jälkipelin vai kusonpidon hyvyydestä?

Minulla jälkipeli - siis se että poistan lokista melkein järjestään epäselviksi merkkaamani kusot, tai melkein summanmutikassa 60% niistä, työntää UBN tilaston rankaisukusot alle prosenttiin.

1-2%:iin voi päästä 4 prosentista jos tekee aivan kamalan duunin.

>  Mulla on aina pudonnut
>  6-10 %, kun en ole tehnyt lokille mitään, nyt aion
>  käydä jokaisen kuson läpi 2002-2004 lokeihini nähden,
>  tutkin zonet jenkeille netissä / callbookin avulla,
>  vertaan ristiin japsikusot OH#&:n loki kanssa jne.

Aika moni tekee tätä lokivertailua.
Minulle on jopa valitettu ettei se toimi kun kaverit olivat kopittaneet väärin.
Minun kysymykseni oli että meinaako vielä jatkossa keittää lokiaan.

>  Koska kuulemma suurin osa lokeista käy läpi moisen tsekin.
>  Tästä tuleva efekti näkyy sitten pudotuksessa:
>  Ilman lisätemppuja 7-8%, lisätemppujen jälkeen ?%.

Jos lähtötaso on 7-8%, vaaka menee ihan kumpaan suuntaan vain.
Veikkaan että tuloksena on ??%.

Eli 7% loki on minun käsittääkseni jo niin sutta että sitä ei kannata parsia.
Jos siinä lokissa on merkitty epäselvät kusot (ehkä 10%kusoista) ja poistaa niistä puolet, saattaa päästä 4% tasolle.

> [...]
>  (ajallisen), siis eräänlainen checksum, ja vertaa
>  sitä kutsutietokannan kusojen kutsuihin (merkkijonot):
>  Näin löytyvät epäilyttävät kusot (merkkijono ja kesto-
>  metriikan avulla).
>
>  Tähäön ajattelin lopettaa, mutta
>
>  ----
>
>  Sitten voisi jatkaa; tutkii kaverin lokista mitä
>  jenkkejä oli bandilla. Löytyy kutsuja joita ei ole
>  itsellä; sitten tutkii 2000-2004 tuloslistoistoista,
>  onko näillä kavereilla tapana laittaa loki sisään;
>  ellei, näistä kavereista tehdään kusokavereita, jotka
>  selviää läpi UBN-tarkastuksesta => Score nousee ja

Aika kamala työmäärä.
Itse pidän fiksumpana tehdä kisan aikana työn kunnolla niin ei tarvitse tehdä niin paljoa kisan jälkeen.
Väitän edelleen että pielessä olevaa lokia ei pysty korjaamaan muuten kuin poistamalla epäselvät kusot lokista.

Minulla epäselviä on noin 2%.
Jos niitten osuus alkaa kasvaa, pidän tauon.
Se on 2 kusoa sadasta.

Koko tämä tarkkuushomma vaatii itsekuria - sen ymmärtää varmaan jokainen.

>  ILKKA

73,
Jukka OH6LI