[CCF] N1MM/MMTTY -ongelma- vai oliko sitä?

Juha Rantanen oh6xx at sral.fi
Thu Dec 29 11:34:11 EST 2005

Pertti Paalanen wrote:

> Minäkin joskus moiseen tarkerruin, ihan tällä palstalla.
> Olin sitä mieltä, että sanoma on väärin jos siitä puuttuu nuo nollat.
> Minulla vakuutettiin että toiset ohjelmat vaan antavat niin,
> joten lokien tarkastajatkaan ei siihen kuulemma ole puuttuneet.
> Kaikissa kisoissa sitä juoksentelevaa numeroa ei edes ole.
> Itse ongelman poistoa, en ole edes yrittänyt perehtyä.

No kyllä nyt on joku tainut viedä Perttiä kuin kuoriämpäriä. N1MM
lähettää ainakin CW:llä etunollat laittamalla täppä kohtaan "Send
leading zeros in serial numbers". Ko. kohta löytyy Config | Configure
Ports, Telnet Address, Other | Function Keys välilehti. En tiedä
toimiiko em. täppä RTTY:llä, kun ei tule noita konekirjoitusmodeja
workittua.

Juha OH6XX