[CCF] Ensi viikonlopun kontesti odottaa ...

jukka.klemola@nokia.com jukka.klemola at nokia.com
Mon Sep 19 05:29:29 EDT 2005

..
>Miten olisi RDXC tyyppinen SAC?:
>
>- Kaikki workkivat kaikkia -> skandinavian ulkopuolisilla
>enemmän workittavaa -> enemmän asemia äänessä -> enemmän CQ:ta
>kutsuvia ei-skandinaaveja -> enemmän mahdollisia kertoimia
>skandinaaveille -> kaikilla mukavampaa -> skandinaavien
>kerroinasemilla jotain tekemistä (muuta kuin odottaa, että
>pileup- asema siirtää kertoimen) ---> kaikilla mukavampaa.

Paitsi lokintarkastajalla.
Olen kertaalleen käynyt sen savotan läpi enkä suosittele sitä kenellekään tehtäväksi täydellä tarkkuudella.
Tietokonelokit ovat tehneet työstä vaativampaa kun tiedostomuotoja on niin kovin monenlaisia

>- Porkkanana muille workkia skandinaaveja, korotetut pisteet
>ja prefiksikertoimet (kuten tällä hetkelllä). Pisteet esim.
>oma maanosa 2, toinen maanosa 3 ja skandinavia 5 (tai peräti 10).
>
>- Lisäksi muille kertoimina WAE-maat
>
>Johan rupeaisi olemaan sutinaa bandeilla. Tästä taisi itse
>asiassa olla keskustelua TOEC-listalla, jos yhtään ymmärsin oikein.

Niin saattaisi olla sutinaa bandeilla.

Olen sen verran uskaltanut ehdottaa että josko skandit saisivat workkia toisiaan yhden pisteen arvosta.
Tällä hetkellähän EU=2p, DX=3p.

Ei mene edes se läpi.

Suuria saa toki ajatella ja olisihan tuollainen hienoa.
Tuollaisessa harjoituksessa on parempi järjestää lokien tarkastajat ynnämuut seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi varahenkilöineen.

Veikkaan totaalityömääräksi pelkästään lokien osalta noin
5 minuuttia per yhteensopiva cabrilloloki (30% korkeintaan).
Vartin verran melkein cabrillolokeille (10%)
Tunti-pari epämääräisille tietokonelokeille (30%)
Paperilokeille ainakin pari tuntia per loki (30%)

SAC kisassa tulee nykyisellään luokkaa 700 lokia.

Pelkän lokintarkastuksen lisäksi tulee aikalailla orgaisaatiokommunikaatiota, kontestikommunikaatiota, palkintoasiaa ja yleistä yleisökommunikaatiota.

Minä SRAL kilpailuohjaajana voin tukea sellaista suurta hanketta henkisesti kunhan minulle esitetään lokintarkastajat ja kilpailuorganisaatio muutoin.

Tarkoittaa että voin ottaa tarkastamiseen osaa mutta en ala vetämään sellaista kivirekeä.

>Juha OH6XX

73
Jukka OH6LI