[CCF] Oppimista ukrainalaisilta

Juha Rantanen oh6xx at sral.fi
Thu Dec 25 14:37:43 EST 2008

Göran Ingemar Backman wrote:
> Maaottelun kannalta asia on siis selvä. Suomi voitti Ruotsin noin 1,8
> milj pisteellä. Multi-multi-luokan voittaja ei ilmeisesti ole selvä
> CW-puolella, sillä SK3W:n ja OH5Z:n raakapisteet ovat melkein samat, ja
> siinä virhekorjaus tulee ratkaisemaan loppusijoituksen. Varmaan tämä
> kiinnostaa Juhaa OH5Z-sähkötysryhmän jäsenenä eniten. Sen sijaan
> multi-multi-luokan SSB-osassa OH5Z tyrmäsi SK3W:n puolella milj pisteellä.
>
> SAC-lokeja oli CW-puolella 1097 kpl ja SSB-osassa 747 kpl. Tämä käy ilmi
> Jannen sivustosta http://www.sk3bg.se/contest .

> [...]

Hyvä Göran,

Onneksi en enää nykyään provosoidu turhanpäiväisistä suunsoittajista.
Aiemmin kun tein niin minulta saattoi tulla mitä sattuu tekstinä
maailmalle. Nyt voin vaan todeta kuten kirjoitin otsikossani:
ukrainalaisilta olisi oppimista.

Totta, SM3CER julkaisi claimed tulokset 18.12. Hieno juttu sinällään,
mutta samassa ajassa ukrainalaiset julkaisivat viralliset tulokset.
Siinä on se ero. Ainakin täällä susirajalla ero on huomattava. Mitenkäs
siellä etelämmässä?

Minun alkuperäinen kommenttini ei ollut hyökkäys SM3CER:ä vastaan vaan
lähinnä toteamus ukrainalaisten nopeasta ja ensiluokkaisesta
toiminnasta. Toisaalta ukrainalaisten nopea toiminta on myös osoitus
toimivasta kontestikomiteasta mikä tarvittaisiin myös SAC:lle. Kuten jo
miljoona kertaa on todettu lokit pitäisi pystyä tarkastamaan sellaisessa
ajassa, että osanottajat muistavat osallistuneensa ko. kilpailuun.

Mikä sai sinut Göran vetämään herneenpalon nenään näin joulurauhan aikaan?

t. Juha OH6XX