[CCF] CCF] Kotirintama yleensä

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Fri Nov 21 03:20:00 EST 2008

...jatkanpa tässä yksinpuhelua...

Vastinetta Riston teeseille. Mun kommentteja väleissä

t T OH6EI

> 1.       Järjestäjät:
> Isompaa halukkuutta ei
> kotimaankisojen järjestämiseen ole.

TÄMÄ ON FAKTA

> 2.       Kilpailun säännöt:      >Kotimaankilpailussa on jopa
> maailmanlaajuisesti erikoiset säännöt.
>
> 3.       Lokiohjelmat:              Erikoisiin >sääntöihin on tehty pari lokiohjelmaa. Tekijät on >aikaa myöten kypsyneet sääntökirjavuuteen ja >luopuneet
>  ohjelmien viilaamisesta.
>
> 4.       Lokien tarkastusohjelmat:                  >
> Tarkastusohjelmia rasittavat samat asiat kuin >lokiohjelmiakin.

ONGELMAT 2, 3 ja 4 RATKEAVAT MENEMÄLLÄ TUNNIN FORMAATTIIN.

> 5.       Subjektiiviset mielipiteet:                >100 Watin luokassa käytetään ylitehoa. Linukkamiehet >jyräävät. Kaveripeli ratkaisee. Kahden aseman >käyttö.  Jälkivaikuttaminen tulokseen.  Jne.

EN USKO 100 WATTILAISTEN YLITEHOIHIN, ITSELLE EI OLE KOSKAAN TULLUT MIELEENKÄÄN.

MUTTA UUSISSA SÄÄNNÖISSÄ VOISI OLLA NORMAALITEHO = 100 W ja erikseen QRP-luokka. Ei linukoita tarvita. Siten kiertopytyt olisivat: normaali=100W, QRP ja kerho.

> 6.       Tuloksien viipyminen, palkinnot, arvostus !

OVAT KIINNI MEISTÄ ELI AKTIIVISUUDESTA

> Tärkein asia on romuttaa SRAL:in kiertopalkintokisojen rakenne. Kaikki
> nykyiset osakilpailut poistetaan listalta.
>
> Huomatkaa, että ehdotukseni ei estä kerhoja järjestämästä kilpailuja
> entiseen malliin, jos niin haluavat. Ne menettävät vain nykymuodossaan
> kiertopalkintostatuksen.

PERIAATTEESSA OK, mutta tässä voidaan antaa optio että mikäli kerhon kisan säännöt muokataan uuteen pytty-standardiin, osakilpailustatus säilyy. Silloin tarkastus tulee hoitaa SRAL/CCF-standardin mukaisesti tai "ostaa" palvelun CCF:ltä

KUN KISAT ON TUNNIN RYPISTYKSIÄ, niitä osakilpailuja voi olla useampiakin kuin neljä vuodessa. Esimerkiksi kesäkisa puuttuu.

LYHEMMÄT KISAT TUOTTAVAT vähemmän kusomassaa, jolloin tarkastus on keveämpi.

LOKIPAKKOA EI OLE ja tarkastuksen taso määrittyy lähetettyjen lokien mukaan. SITKEÄSTI ELÄVÄ HIMO 100 % TARKASTUKSEEN kotimaan kisoissa on turhaa byrokratiaa peräisin jostain barbaariselta keskiajalta. Voidaan unohtaa teesit kuinka kotimaan kisoissa "valmennetaan" kansainvälisiä kisoja varten ja opitaan tarkkaan kopittamiseen.

Kansainväliste kontestit ovat oikeita kontesteja, kotimaan kisat hauskaa viihdettä.

> Kiertopalkintoa varten perustetaan neljä + neljä (CW+SSB) uutta kisaa.
> Tarvitaanko joku Digi kiertopalkinto ?
>
> Jokaisessa kisassa on tarkalleen samat säännöt. CCF hankkii
>  järjestäjät tai
> tarvittaessa järjestää ne itse.
>
>  CCF vastaa, että järjestäjiä on informoitu yhdenmukaisesti kilpailun
> järjestämiseen ja lokien tarkastukseen liittyvissä asioissa.

MIKÄLI joku kerho tai muu ryhmä tai henkilö haluaa järjestää osakilpailun, se anotaan kuluvana vuonna seuraavalle kilpailukaudelle. Pyttysäännöissä vuoden alussa luetellaan sen vuoden osakilpailut.