[CCF] keskustelua yleisesti lokisoftista

Tomi Ylinen tomi.ylinen at luukku.com
Fri Apr 17 03:49:28 PDT 2009

Säestän Juhan kommentteja. SAC:ta varten (OH0Zlta ajoin) lainasin Juhalta mainitun mk2r+ purkin ja hyvässä uskossa aloin asennella softaa (en ole tietokoneihmisiä, eikä enää kiinnostakaan nysvääminen - vaan että kaikki vaan toimis).

Sain sen jo toimimaankin kannettavassani, ainakin laboratorioasteella. OH0Z:lla rupesin pistämään asetuksia kohdalleen (CW-osa) siellä olevaan pöytäkoneeseen. Lopuksikaan en saanut hommaa pelaamaan kunnolla. SSB-osaan en edes yrittänyt vaan ajelin suosista ns Kulhan purkilla (SO1R + switsi jolla kaikki vaihtuu Radio1/Radio2). Yksinkertainen on kaunista ja toimii luotettavasti.

Syksyn päämaali oli kuitenkin CQWW CW-osa, johon mennessä olin viritellyt boksin ja asetukset kannettavaani (kiitos Tonin OH2UA Win-Wikiin laittamiin OH8X-malliasetuksien), jolla sitten ryhdyinkin kisaamaan. Kannettava oli telakassa. Valitettavasti RF tilttasi kannettavan, kun aamulla siirryin 20:lle. Heivasin telakan ensin. Mutta RF-ongelma ei ratkennut, vaan 15:lle mennessä homma tilttasi totaalisesti. Silloin otin pöytäkoneen käyttöön, koska sen kanssa ei ollut RF-ongelmia. Siellähän oli MK2R-asetukset kyllä viritetty, mutta ne eivät täysin toimimeet ja varmaan tunti meni niitä viilatessa. Ehkä 98%isesti homma rupesi toimimaan. Dual-juttuun jäi joku outo piirre, mikä ei tosin ollut fataali. Sillä kuitenkin workin sen minkä workin, kisahan jäi multa kesken.

Päällimmäisiksi tunteiksi jäi hommasta turhautuminen ja vitutus, koska näillä nykyhäppäsvärkeillä ihminen on täysin bitinviilaajien armoilla.

Itse olen tietenkin syyllinen, koska en ollut tarpeeksi tunnollinen ja innokas, että olisin toden teolla omaksunut ja ymmärtänyt ohjelmien toimintaa ja asetuksia.

Elämme komplisoidussa ja teknistyneessä maailmassa..

t OH6EI

PS Minusta on selvästi tullut vanha pieru...