[CCF] keskustelua yleisesti lokisoftista

Toni Lindén oh2ua at oh2u.com
Fri Apr 17 10:52:11 PDT 2009

Notta terse!

Eikös se olisi helpompi rukata ne kotimaankisojen säännöt sellaisiksi,
että lokiohjelmat osaisivat automaattisesti hoitaa homman.

Tuota kotimaankisojen formaattia on yritetty milloin mihinkin
lokisoftiin vaikka kuinka kauan. Vaikka se johonkin softaan nyt
viimein saataisiinkin, olisi kyseessä vain väliaikainen helpotus kun
nuo softat tuppaavat kuitenkin tulemaan ja menemään mutta
kotimaankisat pysyvät.

Aikanaan oli mm. sellainen lokisofta kun TRLog jota varmaan kukaan ei
enää tosissaan käytä. Jos tuolle softalle jos olisi silloin saatu
kotimaankisat niin kaikki olisivat edelleen naimisissa DOS:n kanssa.
Sama tulee käymään Win-Testin, N1MM ja kaikkien muidenkin kanssa.

Esim. NRAU-Baltic on kuitenkin sen verran iso kisa, että sen tuki
varmaan löytyy jatkossakin lokisoftista, joten kotimaan kisojen
formaatinhan voisi vaikka vaihtaa sellaiseksi, että kisa kestää tunnin
per mode ja sinä aikana ajetaan 80 ja 40 ilman mitään periodeja. Ja
kaikki kolme modea putkeen vaikka 30min tauoilla niin ei tarvitse
sitten montaa päivää kökkiä asemalla odottelemassa muutaman tunnin
rypistyksiä.

Summa summarum, helpompaa ja kauaskatseisempaa olisi selvittää mitkä
olemassa olevien ja tuettujen kontestien formaateista soveltuvat
kotimaankisoihin ja muuttaa säännöt sen mukaiseksi eikä pitää
jääräpäisesto kinni periodeista ja kiertävästä sanasta.

73 de Toni, OH2UA