[CCF] Remotea kisoissa - ja muutenkin

Jari Jokiniemi oh3bu at luukku.com
Mon Aug 10 07:45:59 PDT 2009

Itse tehdyssä linukassa tripin pitäisi oleman no problem. Eli GM3SEK:n kortti hoitaa tripin, se on helppo etälukea esimerkiksi Vellemanin USB-kortilla, jolla myös on helppo napsauttaa relettä, jolla trippi resetoidaan.

Tai tämä on siis ainakin suunnitelma. Perästä kuuluu, joskus, että kuin siinä kävi. Tai sitten tulee syvä mutta kiemurtelevan välttelevä hiljaisuus sekä siirtyminen keskustelemaan päivän säästä.

Tripin syyn selvittäminen ja korjaus onkin sitten vähän toinen tarina, voipi vaatia paikalla käyntiä. Yleensäkin on aina pikkaisen pelkoa, että mitähän pahaa siellä asemalla tapahtuu, mikä ei näy mittareista. Jos vaikka joku rikkoutunut antenni iskee kipinää ja sytyttää nurmikon tuleen tms. (Tämä ei sitten ole täysin keksitty tarina. Tarkempi analyysi jätetään harjoitustehtäväksi.) Siinä mielessä pino web-kameroita tuntuu hyvältä ajatukselta, vaikka kaistaahan ne syö.

Meinasin kerran ostaa Acomin, kun tarjottiin jokseenkin kohtuullisen edullisesti. En sitten kuitenkaan ostanut. On kovasti kaduttanut. Palauttakaas mielenrauhani kertomalla, millaisia ongelmia ja miksi Acomin kanssa oikein onkaan porukoilla ollut?

-Jari

Kari Malmi kirjoitti 10.08.2009 kello 17:24:
> Taulumittareista kai se tärkein on hilavirtamittari, koska jos jossakin
> antennissa käy
> joku swr:ää nostattava häikkä, niin hilavirrat voi epäsovituksen takia
> loikata vaarallisen korkealle,
> jos ei ole grid-trip suojausta... ja jos on, niin mitens resetointi
>  netin
> yli, tai linukka stand-by asentoon?
> Ja taas juoksee Taavitsainen paikalle :-)
>
> Sama asia ja kysymys pätee ACOMiin, kun sillä on joskus hauska tai
>  vähemmän
> hauska
> [...]

Luukku Plus -paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
Hanki Luukku Plus ja helpotat elämääsi. http://www.mtv3.fi/luukku