[CCF] OH-asemilla 20 m liian lyhyet mastot :)

Jari Perkiömäki jpe at student.uwasa.fi
Sun Dec 20 02:53:08 PST 2009

Suoraan kysymykseen suora vastaus: ei saa. Mutta ymmärrän huolen ja
symppaan.

Nuo amerikkalaiset jääräpäisesti määrittivät HF-alueen alkamaan 3
MHz:istä ja niinpä VOACAP faktisesti lörpsähtää eli kyykkää alapäässä.

Mutta Itämaan tietäjillä on aina ollut alabanditieto hanskassa. Jos ei
päästä korkealle, niin mennään maata pitkin ja maan sisään. Mutta se
taisi ollakin 160 km:n bandi se :)

Jari