[CCF] Lopetetaan CCF?

timo.korhonen at elisanet.fi timo.korhonen at elisanet.fi
Tue Jul 7 09:50:07 PDT 2009

Moro

Juu, ei tuota CCF:ää kannata tämmöisen jutun takia poistaa. Meillä on muistaakseni Suomessa
suhteellisen vapaa järjestäytymisoikeus. Aina voi tehdä yksilön valinnan, olla liittymättä tai erota
jostain järjestöstä tai sitten kuulua siihen ja osallistua toimintaan enemmän tai vähemmän
aktiivisesti.

Totta, että SRAL on IARU:n jäsenjärjestö ja muistaakseni CCF SRAL:in kilpailumanageri, eli
luontevasti IARU kilpailun organisointi kuuluisi CCF:lle.
Näinhän nyt näyttää tapahtuvankin, CCF ( tai sen edustaja ) on sopinut Jannen kanssa, että hän
alkaa kasaamaan asemia ja operaattoreita.
Tietenkin projketi olisi voinut alkaa aikaisemmin ja mittavammin, mutta menossahan tuo on.

Pianistia ei kannata ampua, Janne on tehnyt aktiivista työtä ja satoakin alkaa tulemaan.

Mitä tulee itse IARU HF-kisaan, niin siitä minulla on hieman erilainen käsitys. Se on erittäin hyvä
workkimisharjoitus. Parhaat HQ-asemat pitävät 24 tunnissa yli 20000 qsoa. OK, onhan siinä
molemmat modet, mutta silti kyllä siinä on hyvä paikka harjoitella kisa qsojen pitoa.

Olisi erittäin hyvä paikka vaikkapa tarjota uusille, innokkaille hamsseilla mahdollisuutta muutaman
tunnin operointiin huippuasemalta, vanhojen partojen opastaessa kontestin saloihin.
Jenkeissä ehkä näin onkin ( vrt Field Day ) mutta eipä Suomessa.

Toki kisa sattuu parhaimpaan loma aikaan, ollaan perheen kanssa matkoilla, mökkeillään, on
häitä jne. Mutta tuskin kaikilla Big Gun asemilla on tämä tilanne, jotain muutakin siinä lienee.

Mutta vapaa maahan tämä on ( onneksi ), kaikki taaplaavat omalla tyylillään halujensa ja
tavoitteidensa mukaisesti. Ainahan ei voi kisoihin osallistua tai antaa asemaa käyttöön.
Tavoitteet voivat olla SAC:ssa, CQ WW:ssä tai jossain muussa, harrastushan tämä vain on.

Annetaan nyt kuitenkin tuki CCF:lle, loistavat risteilyt, PileUp ( tnx Ilkka ) jne. On se paljon
enemmän kuin useissa muissa ns kontestimaissa.

Lykkyä IARU kisaan, keep up the good work !

Paistetaan me makkaraa, hyvä yhdessäolon muoto näin kesällä.

Timo