[CCF] VL: DX Summit Kysymys, joka liittyy myös kilpailutoimintaan

Toni Lindén oh2ua at oh2u.com
Sun Oct 11 04:07:50 PDT 2009

Terve!

Voitko täsmentää mitä tarkoitat alla olevalla:

> Kun hallinnoi keskustelun kaltaista palvelua, uskoisi että
> väärinkäytöksien mahdollisuus haluttaisiin kitkeä pois.
>
> Nyt sille annetaan paljon suurempi mahdollisuus.

Ymmärrän ensimmäisen lauseen kyllä, mutta tuo toinen ei minulle oikein
aukene. Eli voitko perustella miten summit antaa paljon suuremman
mahdollisuuden väärinkäytöksiin kun edeltäjänsä tai jokin muu web- tai
DXSpider (tms) pohjainen klusteri?

DXSummitin IP-osoitteiden näyttämiseen liittyen kysyin asiaa jo eilen
Pertiltä, mutta en ole saanut postiini vastausta. Pertille lähetetty
postini alla:

******************************
Terve Pertti!

Homma roger!

Vastasin tuohon J-P:n postiin ennen kuin luin postisi aiheeseen liittyen.

Oletko varma että vanha DXSummit näytti todella muistakin klustereista
tulevien spottien spottaajan IP:n? Teknisesti tämän ei pitäisi olla
mahdollista, sillä käsittääkseni spottidatan mukana ei kulje
lähettäjän IP-osoitetta vaan pelkät tiedot spotista. Summit saa kyllä
sen datan, mistä toisesta klusterista spotti on summittiin otettu,
mutta tuolloin näkyvä IP olisi sen klusterin IP mistä spotti on
summittiin tullut eikä spottaajan IP.

73 de Toni
********************************

Kuten edellisessä vastauksessa J-P:lle kirjoitin, Summittiin tuleva
oman kutsun suojaus rekisteröityneille käyttäjille on ainut tapa jolla
Summitin porukka on keksinyt että spottajaan identiteetti voidaan
varmistaa. Jos jollakin on esittää selkeä ja kongreettinen kehitysidea
tuon spottaajan identiteetin varmistamiseksi, se otetaan ilolla
vastaan.

Edelleen, kuten postistani Pertille ilmenee, en ymmärrä miten vanha
summit on voinut näyttää spottaajan IP-osoitteen kun se ei ns.
spottidataan kuulu? Pertti itse postissaan sanoi, että esim OH5RBI ei
IP-osoitteita näytä. Sen IP-osoitteen saa toki näkyville mistä
klusterista spotti parsitaan summittiin, mutta sillä ei ole taas
mitään tekemistä spottaajan IP:n kanssa ja on näin ollen itseasiassa
melkoista disinformaatiota jos klusteridataa linkitetään vaikka jonkin
kisan lokeihin.

Eli muista klustereista tulevat spotit ovat muotoa:
DX de EA3TI:     28490.0  FR1AN        53 qsb Tnx qso 73 dx's         1051Z
Ja tuosta ei ainkaan minulle IP-irtoa vaikka kuinka tuijottaa.

DXSummit näyttää (ja tallentaa) jokaisen Summitista syötetyn spotin
lähettäjän IP-osoitteen.  Muista klustereista tai spottidatan
formaatista Summit ei ole, eikä voi olla vastuussa.

Eli edelleen peräänkuulutan perusteluita esitetyille kommenteille
(koska ne eivät ainakaan minulle aukene) sekä kongreettisia
kehitysideoita.

73 de Toni, OH2UA