[CCF] Viitosten Syysottelu 2009

Jari Ojala jari.ojala at kotinet.com
Sun Oct 18 22:27:51 PDT 2009

Juu,

Eipä ollut porukkaa kovin paljon, SSB:llä n 30 kutsua ja CW:llä reipas
20.... Enemmän ois mahtunut.

Nyt oli tosiaankin 40 m:n kelit sellaiset, joita varten olen suunnitellut
tuon 40 m:n stackin. Eli signaalit nousivat 10-20 dB:tä kun noita yageja
syötti 180 deg vaihesiirrossa. CW-osassa saman verran qsoja sekä 40 että
80:n periodeilla...

80 m:n keleistä huomiona, yagi workki dipolia paremmin oh0, oh1, oh2 ja oh5
piireihin, taas lähempänä olevat tulivat paremmin dipoliin.
Että melkoiset soittajan sormet vaadittiin antennien hallintaan....

Qsoja SSB 104
CW 85
maakuntia en muista, mutta paljon puuttui....

Jari OH8A  op. OH8LQ