[CCF] 160m ja uhkaava Pyrrhoksen voitto

Jouko Häyrynen jouko.hayrynen at kolumbus.fi
Tue Mar 16 08:26:35 PDT 2010

Hyvät kontesterit ja hyvät herrat,

Jos CQWW-, ARRL- ja IARU- Sanctioning & Contest Committeet tekevät sen minkä
uhkaavat,
eli aloittavat rankaisutoimet, niin ilmoitan jo nyt, että olen CQWW SSB:ssä
epähuomiossa kiljahdellut tuolla OH Guard Bandilla 1855-1861kHz yhteensä
ehkä
n. 10 minuuttia hamssiurani aikana. Tästä pahoitteluni, mutta sehän ei taida
enää riittää.
1810kHz riman alitusta en tiettävästi ole tehnyt - nykysoftat pitävät siitä
huolen, jos
radiourheilija itse niin haluaa.

JOS siis contest community aloittaa todellakin globaalit, IARU Region- ja
valtiorajat ylittävät kurinpitotoimet,
hyväksyn myös minulle mahdollisesti sälytettävän rangaistuksen. Olisiko "ase
valtiolle ja luvat pois"
oikeansuuntainen toimenpide?
IARU:n puitteissa toteutettavan (arviolta 500+ aseman) poistaminen bandeilta
kestänee n. 3-5 vuotta, mutta mihinkä tässä kiirettä.
Noitavainoksi jo nimetyn rangaistusmenettelyn toteuttaminen suunnitellussa
laajuudessaan olisi sitten se viimeinen naula wanhan liiton
kontestitoiminnan kirstuun.

Kirjoitettakoon kilpailusäännöt niin selviksi, ettei tarvitse jälkikäteen
spekuloida.
Ref. RDXC : "16.1 RDXC Contest Committee decisions are final."

Aika ei ole nyt keskustelun avanneiden kilpailujohtajien puolella.
Nyt kun ensimmäinen kivi on jo heitetty, päättämättömyys vain kostautuu
kisajärjestäjille.
On muistettava, ettei mikään kilpailutoiminta täytä demokratian
tunnusmerkkejä
(toivottavasti ei myöskään anarkian).

Muutoin olen Ilmon kanssa samoilla linjoilla - tuo OH Guard Band on
radiohistoriaa,
eikä rantaradioasemilla taida olla enää edes sähköjä kytkettynä, muutoin
kuin
"peruslämpöä" varten. Kronstadtin takaa tulee ko. bandille tavaraa jo nyt 59
+40dB,
joten OH -asemien lisämikrovoltit eivät tilannetta enää muuttaisi.
Merivartiostomme pärjännee Top Bandilla spottitaajuksillaan.

Edunvalvojaliitostamme QSO Ficoralle siis, agn agn.

cheers
putkiradisti OH1RX