[CCF] Why not split in contest

Timo Törö Timo.Toro at ibb.fi
Mon Nov 29 23:44:07 PST 2010

At 8:32 +0200 30/11/10, Ilkka Korpela wrote:
> [...]
>    asema, kun en yhyttänyt. Tässä nähdään, miten klusse tekee
>    'kovan tilapäis-dxerin'. Ymmärrän, että DXerit ovat vimmaisia
>    keräilijöitä, jotka joskus keinoja kaihtamatta haluavat omansa
>    ja heille Kluster on 'yhteisesti hyväksytty keino', koska
>    siitä tulee niin hyvää kuin pahaa. Rinnastuu urheiluun ennen ja
>    jälkeen 1980 (ref. HS Pauli Nevalan synt. päivähaastatelu tänään).
>
>    Kisan aikana vitutti, kun klusse aiheuttaa sen, ettei DX:t anna
>    kutsuaan kuin joka kuudennen kuson välein ja siihenkin päälle joku
>    önnö klusse-riippuvainen titaa oman kutsunsa niin ettei sitä

Ymmärrän ja pitkälti kannatankin OH3BU.n
ajatuksia kilpailujen ja peditioiden sotkemisesta
keskenään.

Klusse on täällä ja sitä vastaan taisteleminen on turhaa.

Sitten siihen itse asiaan: Kuka ihan oikeasti
väittää, että split vie liikaa tilaa! Esim. 80
metrin bandi jatkuu 3,8 asti. Kaikkialla saa
sähköttää. Kaikki nyt vaan haluaa olla samassa
kasassa jostain syystä, olisko vaan tottumuksen
takia. (jätän tästä dementia saman varmuuden
vuoksi pois)

Yhden kHz (kC) split toimii hyvin ja tilaa on.

73 de Timo, --5kw