[CCF] Kotimaan kisoista

Ilmo Anttila ilmo.anttila at qualisys.fi
Thu Oct 21 00:52:20 PDT 2010

Arvon kisaajat

SRAL järjesti keväällä kyselyn kotimaan kisojen osallistujille. Kyselyssä kartoitettiin kisaajien mielipiteitä kisojen olosuhteista, järjestelyistä jne.
Näkökulma siis oli osallistujien kannanotto.
Käytinkin puheenvuoron tulosten esittelyn yhteydessä Räyskälässä siitä että näkökulma oli yllä mainittu ja järjestäjiä ei oltu kuultu. Tähän näkökulmaan luvattiin palata hetimiten.

Olen sitä mieltä, että avain kisoihin osallistumiseen on järjestäjien puolella.
Nykyihminen on sellainen, että sille kaikki asiat on myytävä. Eli kisoihin pitää kansaa innostaa hyvillä järjesteluillä. Tässä avainasia on informointi ja mainostus ajoissa ja riittävän tarkasti.
Hyvät palkinnot ei ole ratkaisu. Olen usein ihmetellyt Kuopion panosta kalakukkoihin. Se mielestäni on melkoinen yksittäiseltä kerholta ellei ole hyvää sponsoria. (Olen joskus ostanut kalakukon Kuopion nimekkäältä tekijältä).
Pahvi ja ehkä pieni pytty sopivassa paikassa jaettuna riittää.

Luultavasti näitä kisoja on myös liian monta ja järjestelyt tehdään pienillä resursseilla vanhan kaavan mukaan, kun paukkuja ei löydy riittävästi hyviin järjestelyihin.
Luulen, että tuo pari tuntia kyllä löytyy monelta, kun on motivaatiota riittävästi.

Ehdotan, että isommalla joukolla kisoille luodaan sapluuna, sisältäen puitteiden järjestelyt, lokien tarkastuksen jne. Siten pienempikin joukko voi itse kisan järjestää käyttäen valmista konseptia.
Tällä tavalla saattaa kyllä kisojen nurkkakuntaiset finessit jäädä toteutumatta, mutta jotakin pitää uhratakin kokonaisuuden hyväksi.

RIP jääköön toteutumatta!

73

Ilmo, OH2BO