[CCF] SAC CW Claimed scores

Toni Lindén oh2ua at oh2u.com
Sat Sep 25 13:06:26 PDT 2010

Hyvää iltaa!

On näemmä todettava, että SAC onkin maailman kovin radiokilpailu.
Täällä maailmanmestarillakin pyyhitään pöytää kun härmän miehet
istuvat radioiden ääreen ja alkaa todellinen mittelö Pohjolan
herruudesta. Siinä ei paljon edelliset tittelit paina, kuten itsekin
sain taas karvaasti kokea. Mutta suomalaiskansalliseen tapaan
voittajaa ei paljon suitsuteta, ei vaikka aihetta ehkä olisikin. Sen
sijaan onhan se hienoa että saatiin oikein ulkomailta maailmanmestari
vieraaksi. Harmi vaan että sen vertaa ei vieraskoreutta ole, että
olisi nyt annettu maailmanmestarin voittaa kun Suomeen asti vaivautui.

Hieman vaan ihmetyttää tämän meidän kaikkien suomalaisten yhteisen
maailmanmestarin käytös. Kilpailun jälkeen kun tappiota ei meinata
sulattaa ei sitten millään. Mielestäni maailmanmestarin arvolle ei
oikein ole sopivaa mustamaalata kanssakilpailijoitaan ja haukkua
aseman isäntä, ei vaikka sen tekisi kuinka kyrillisillä kotopuolessa.

Luulisi maailmanmestarinkin tietävän, jos ei muuten niin omalle
kohdalleen sattuneiden diskausten valossa, että kilpailun järjestäjien
tehtävä on poistaa tuloksista epäurheilijamaisuudet ja puuttua
sääntörikkomuksiin. Se, että maailmanmestari häviää SAC:ssa
kärkiasemille 20 kerrointa ei tarkoita sitä, että muut olisivat
huijareita ja klusterin käyttäjiä vaan sitä että maailmanmestari ei
onnistunut omassa kerrointyössään. Automaattisesti myöskään kaikki
tuloslistalla maailmanmestarin edellä olevat asemat eivät ole
huijareita, sanokoon maailmanmestari venäjän kontestireflektorilla
mitä tahansa.

Vaikka asian ei minulle kuulukkaan, hieman ihmetyttää myös miksi
maailmanmestari oli asemaisännälleen niin tuohtunut ADSL-purkin
piilottamisesta, että on julkisesti julistanut maksaneensa sovitusta
1000€:n euron asemavuokrasta vain 500€. Mitä ihmettä sillä
ADSL-purkilla niin kuumeistesti siellä shakissa olisi kisan aikana
tehty että naama nyt noin näkkärille pitää laittaa?

Kuten ehkä kirjoituksestani voitte päätellä, olen hieman tuohtunut
maailmanmestarin tavasta toimia tappion hetkellä. Mielestäni muiden
kilpailijoiden julkinen perusteeton mustamaallaminen ja asemaisännän
haukkuminen vaan eivät oikein sovellu lajin luonteeseen.

Mutta karavaani kulkee ja koirat haukkuu. Siinä matkalla toiset kusee
Kuusamon Tropiikin porealtaaseen ja toiset suomalaisen
kontestitoiminnan muroihin.

73 de Toni, OH2UA