[CCF] Ehdotus SAC:n

Hannu Säilä hannu.saila at mbnet.fi
Sun Aug 7 06:22:31 PDT 2011

Yhä edelleen olen sillä kannalla, että niin kauan kuin Ahvenanmaalla on
oma DXCC-maastatus, sitä ei pidä laskea maaottelussa Suomeksi.
DXCC-statuksista keskustelu onkin sitten aivan oma juttunsa.
Tulkoon tässä tiedoksi, että olen henkilökohtaisesti osavastuussa tästä
muutoksesta. Ollessani SRAL:n kilpailumanageri hamassa menneisyydessä
otin tämän asian esille Norjan NRAU-kokouksessa. Kaikki (mm.
ruotsalaiset) olivat ymmärrettävästi samaa mieltä.
Korjaus tilanteeseen saataisiin siirtymällä esim. YK:n hyväksymien
maiden käyttöön DX-workkimisessa. YK:ssahan Suomi on Märketteineen (osa
Ahvenanmaata) yksi entiteeti.
73
Hannu OH3WW