[CCF] Remote

Kari Karvonen kari.karvonen at phnet.fi
Thu Feb 17 13:09:01 PST 2011

Tervehdys

Romote kysymys. Suurin osa remotemiehistä käyttäneet etäasemankin
päässä jonkinlaista ADSL purkkia. Oletteko havainneet niiden RF
siedoissa pienä eroja. Mikä lienee paras ? Olen itse käyttänyt jo
muutaman vuoden telewellin TW-EA201, yksi reikäinen peruspurkki, ns
II tyyppiä eli ei käy aivan nopeinpiin verkkoihin. RF ongelmia ei
ole. Perinteisesti 80-160 ovat ongelmallisempia, tehoja on yhden
acomin verran. Kokeilin saman firman uudempaa TW-EA501, nelireikäinen
niin sanottu III-tyypin purkki, uutta mallia. Huomasin, etä se
tykkäsi hieman kyttyrää kun ajoin täysillä 160:llä puhelinlinjan
suuntaa eli länteen vertikaaleilla. Itään ei ongelmaa. Uskon, että
uudemman purkin käyttämä tekniikka on herkempää rf:lle. Ferriittejä
minulla on riittävästi myös puhelinlinjassa.

Onko tietoa siitä mikä on laadukkain ja RF sietoisin ADSL pääte
markkinoilla. No ei ongelmaa koska voin käyttää vielä 201:tä.

Tuskimpa tästä on muuta kuin korkeintaa empiiristä kokemusta
olemassa. Kertokaa havainnoistanne.

73 ! Kari OH5LF