[CCF] Lokiohjelmista

Ilkka Korpela Ilkka.Korpela at Helsinki.fi
Tue Mar 22 08:38:39 PDT 2011

Quoting "Jari Jokiniemi" <oh3bu at luukku.com>:

Moi

Pari vuotta sitten näkemäni N1MM lähdekoodi oli VB6.0 versiota, ja se
on M$-spesifi (B. Gates et al.) ohjelmointiympäristö (kieli), joka vaatii
ajonaikasta kääntämistä ja siihen liittyviä *.dll yms. tiedostoja.

VB6 oli myrkkyä Windows Vistalle, mutta (suolakaivos-)kokemukseni on
että se pelaa moitteetta Windows 7:ssa. M$ on luvannut tukea VB6
kieltä 2018 saakka
eli kyllä N1MM on käypä vaihtoehto. 2018 tekee 20 vuotta, sillä VB6
julkaistiin
1998, ja VB6 on käsittääkseni ympäristö, jolla OH3UU aikanaan lokiohjelmoi.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Visual_Basic

ilkka

> Tietääkös joku, että toimiiko N1MM nykyään hyvin Windows 7:ssa?
>
> Minä olin aiemmin N1MM:n suuri ystävä, mutta sitten koneen vaihdon
> jälkeen piti vaihtaa EI5DI:n SD:hen, kun en vaan kerta kaikkiaan
> saanut N1MM:ää pelittämään Windows 7:ssa.
>
> Sikäli sääli, kun asemani rtty-viritykset olivat nimenomaan
> N1MM:ssä. Nyt on sitten sekin mode jäänyt kokonaan workkimatta. Ok,
> aikamoista laiskuuttahan tähän vetoaminen on. Mutta ei nyt ole
> parempaakaan selitystä tarjota.
>
> -Jari, OH3BU

> Luukku Plus -paketilla pääset eroon tila- ja turvallisuusongelmista.
> [...]

Ilkka Korpela
http://www.helsinki.fi/~korpela