[CCF] Vuosikokous ja tarpeellisuus

Timo Klimoff timo.klimoff at dnainternet.net
Tue Mar 29 06:19:47 PDT 2011

>Nykyään asiat ja miehet taistelevat eri foorumeilla,ei riitä tapahtumia
>monelle hiekkalaatikolle.

Mä en kyllä ole Arvon viestissä mainittujen organisaatioiden välillä nähnyt
mitään taisteluja tai hiekkalaatikoita. Yhdessä on järjestetty
miitinkejäkin. Sen sijaan yhdistysten funktio on kovin erilainen, jonka
takia niitä ei saa sekoittaa toisiinsa: toinen edistää kilpailutoimintaa
"ilmaiseksi", toisen funktio on edistää DX-toimintaa mm. keräämällä rahaa
(ja/tai tavaraa) ja jakamaan sitä hyviin tarkoituksiin. Tapahtumia riittää
kyllä hyvin molempiin. Jos joku haluaa taistella niin esim. Hamsauna on oiva
paikka siihen. Tervemenoa.

>Jatkuva taistelu kotimaan kilpailujen lokisoftista ja säännöistä ei
>myöskään edistä uusien osanottajien kiinnostusta kilpailuja kohtaan.

En tässäkään näe taistelua vaan debattia kilpailujen kehittämiseksi ja
niiden kiinnostavuuden lisäämiseksi. Taistelu olisi esimerkiksi jos meillä
olisi toistensa kanssa kilpailevia lokiformaatteja. Mikäli asioista ei
keskustella, ei ole kohta uusia osanottajia, joten keskustelu jatkukoot -
OH7:illa olikin mielenkiintoinen pelinavaus. Radioamatöörikilpailut sinänsä
kiinnostavat - kansainvälisissä kisoissa on väkeä joka vuosi yhä enemmän.

73, Timo OH1NOA