[CCF] Käynnissä luvaton skimmerispottien postaus DX-klusteriin

Jari Perkiömäki jpe at student.uwasa.fi
Fri Sep 9 11:33:25 PDT 2011

Moni teistä on varmaankin huomannut viime päivinä että useiden
skimmeriasemien spotit ovat valuneet (näiden asemien tietämättä)
DX-klusteriin. Tämä ilmiö alkoi muutama päivä sitten ja sen myötä
olenkin saanut solmittua uusia meilituttavuuksia yhden sun toisenkin
hamin kanssa. Kaikki eivät näytä tästä ilmiöstä varauksettomasti pitävän.

Esim. tänään klusterille oli ilmestynyt vihje:

OH6BG          28013.0 HS0ZEE       12 dB
1028 09 Sep   Thailand

Tuosta voisi vihkiytymätön luulla että olen tuon vihjeen klusteriin
postannut. Totuus on tarua ihmeellisempää. Tuo spotti on RBN-vihje, jota
ei ole alunperin tarkoitettu klusterille välitettäväksi.

Vihjeiden postaus klusterille ei ole kuitenkaan ollut ihan sokeaa, sillä
vihjeet ovat OH-näkökulmasta "DX-vihjeitä". Vihjeiden edelleenlähettäjä
ei ole minulle ilmoittanut, että valikoidusti postaa minun nimissäni
vihjeitäni klusterille.

Olisiko tässä identiteettivarkaus ja tekijänoikeusrikkomus?

73 Jari OH6BG