[CCF] Joulukisan SSB kommenttini : pikkuteholla ja ehkä QRP luokassakin hauskaa yritellä

Veikko Kuumola veikko.kuumola at kolumbus.fi
Thu Jan 19 13:59:55 PST 2012

Kommenttini Tomille ja tnx Joulukisa SSB 2012 tuloksista

Nääs tää on sellaista modernia eko -qsoilua. Säästämme näin luonnonvaroja ja
sähköä 100w teholla ja mahdollinen linukan tuubi - voima
säästetään kv- mittelöihin, kuten NRAU Baltic joissa poweria tarvitaan
todellakin!

Mulla meni  tää SSB osio ihmeen hyvin (kykyihin nähden ;)) ja siihen että
sain alotettua vasta reilut kymmenen minuuttia myöhässä13:17 sähkökatkon
takia niin ja antennikin oli vinksin vonksin windomilangat 90 asteen
kulmassa....
Keli katkesi tänne  7MHz:lla CW:llä paljon pahemmin kuin SSB:ssä.
Mielenkiintoista nämä radiokelivaihtelut.

No olen juuri tilannut QRP rigin PRC- 320 Englannista, jossa a) akkukäyttö
b) käsigeneraattori akun lataukseen c) max 5 tai 30W PEP
jotenka kyllä lähtee seuraavalla sähkökatkolla sinkkua taivaalle Kuumolan
pirtistä vaikkei valtakunnan verkkoon yhteyttä olisikaan...

Tnx de

Vexi  oh3lb