[CCF] Galluppia OH-kisoista

Esa Korhonen esa.korhonen at yahoo.com
Fri Jun 8 01:46:04 PDT 2012

Moro Toni,

Tnx kommentista. FB että aihe saa keskustelua osakseen.

Laajensin ajattelumalliani hieman laajemmalle. Niinkuin nykytermein hienosti sanotaan "think outside the box".

Onko esim. CQ-kisojen järjestäjillä menetelmiä ja resursseja verifioida jokainen kisassa tehty QSO skimmer-tietoja vastaan, world-wide? En usko. Tai sitten en ole perillä kaikesta mihin nykyajan IT-teknologia kykenee.

Siis, jos edellämainittu ei ole mahdollista, niin noudatetaan samaan logiikkaa myös OH-kisoissa. Ymmärrän sen että OH-kisojen aktiviteettitasolla voisi vielä olla mahdollista seurata vilppiä, mutta "what's the point?". Seurataan kansainvälistä käytäntöä.

Ja jos se asemalla olevan skimmeri ei laita spotteja eteenpäin nettiin niin onko sen skimmerikuson todentaminen oikeasti 100% varmaa? Mistä tiedetään varmaksi että asema mikä jonkun OH2-aseman skimmerissä kuuluu, kuuluu myös jonkun OH7-aseman skimmerissä?

Esa  "Kahden VFOn pyörittäjä"  OH7WV