[CCF] Galluppia OH-kisoista

Esa Korhonen esa.korhonen at yahoo.com
Fri Jun 8 02:58:13 PDT 2012

Rehellisesti sanottuna: olen vanha jäärä (old school) joka tykkäisi siitä että jokainen etsisi workittavat asemansa ja kertoimensa vain ja ainoastaan itse radion nuppia (nuppeja) pyörittämällä.

Itse luotan enemmän B-VFO'sta itse kuulemaani signaaliin kuin B-VFO'n bandikartassa näkyviin kutsuihin. Niissä on aivan liikaa virheitä joka tapauksessa ja sokea "click-work-log" -kuso on liian monesti sanonko mitä. Näin on ollut jo yli vuosikymmenen enkä usko ajatusmaailmani enää tästä muuttuvan.

Nykyteknologiaa ei kuitenkaan voi vastustaa joten hyväksyn kontestiasemalla sijaitsevan skimmerin käytön. Sen tieto on oikeellista ja kuten sanottu, sen käyttöä on mahdotonta seurata.

Klusteri edelleen pannaan, paikallinen skimmeri hyväksyttäköön. Mutta syytä mainita säännöissä.

Esa OH7WV