[CCF] Galluppia OH-kisoista

Ari Pietikäinen oh2bsi at sral.fi
Fri Jun 8 11:07:20 PDT 2012

Samapa tuo vaikka sallittaisiin.

Joskus kauan sitten kisoissa mitattiin lähinnä kykyä kopittaa omin korvin
radiosta tulevaa audiota, lukea keliä ja osata tasapainottaa S&P ja oman
huutamisen suhdetta. Nykyään itse sanomanvaihto on lievästi sanoen vähemmän
haastavaa ja kelit ja kutsut kirjeenvaihdosta päätellen monella
operaattorilla näkyvät skriinillä. Nähtävästi mitataan jotakin muuta.

Luki säännöissä mitä vaan, joku niitä voi kumminkin rikkoa kiinni jäämättä.

Jäärä-kaartiin lukeutuvana moinen toki voisi minua harmittaa enemmänkin,
mutta enpä ota turhaa stressiä, vaan workin ihan perinteisin menetelmin.

Eikös tämä kumminkin ole vain harrastus??

Veikkaan tosin, että näin vähillä vasta-asemilla ei teknisillä täsmäaseilla
(siis radion ja antennikaluston lisäksi) ole juurikaan merkitystä -
useimmiten ainakin omalla kohdallani pitämättä jääneet kusot ovat plokkaajia
jotka eivät haaviin tarttuneet tai sitten keleistä johtuvista syystä eivät
kerta kaikkiaan ole olleet workittavissa eikä niinollen tulokseni olisi
moisista vihjetiedoista muuttunut miksikään. Isommissa kisoissa epäilemättä
tilanne on toinen.

Perinteistä viiden kirjaimen kiertävää sanaa ääkkösineen kaiholla kaivaten;
"HÄÄYÖ" oli muuten aika hyvä - ei tullut montaa kertaa oikeassa muodossaan
takaisin, jos kertaakaan.

T/Ari oh2bsi