[CCF] SAC SSB @ Liminka

Marko Juuso marko.juuso at mail.suomi.net
Wed Oct 10 15:25:23 EDT 2012

Iltaa

SAC SSB -osassa olisi asemapaikka vapaana oh8 -piirissä.
Lähden itse oh9 -maahan äiteen 75v -synttäreille joten en pääse
itse ääneen asemaltani. Jos on jollakulla haluja tulla workkimaan
niin faciliteetit on kohdallaan varmasti, voi ajaa joko LP tai HP,
radiona IC-756 ProIII, tosin ilman headsettia. Antenneina yläbandeille
KT34A armstrong -pyöritettävässä mastossa, dipoli 40m:lle (matalalla)
sekä 80m sloper mastoharuksissa.

Asemalla on ibarin läppäri nettiyhteydellä ja tuplanäytöllä, softana
N1MM. Linukkana löytyy kerhon Kenwoodin TL-922, toki oman
linukankin saa tuoda, seinästä löytyy punainen 3~ -töpseli...
Kaapelointi on Riittävä 1,5kW ajoon 80m ja 20-10m  mutta
40m pitää vähän vähemmän ajella kun on toistaiseksi RG-223:n
syöttökoksina. Jos oikein olen tomerana niin vaihdan tuon 40m
dipolin tilalle OCF:n johon kestää töötätä sen 1kW ssb:tä ainakin.

Fonekontestiin ei haittaisi jos olisi oma headset joka tuohon
ikomiin käy mutta sellaista ei nyt mulla ole. Joten jos on, oma
tai lainaksi mukaan.

Jos on mielenkiintoa niin pse yhteyttä joko omakutsuun tai gsm: 0505126306

73 de Marko, oh8kvy